A Kis sünik Salgótarjánban

5 évvel ezelőtt neveztünk be először a „Kis Fürkész” országos természetismereti- és természetvédelmi versenybe. Akkor sikerült és Felsőtárkányba utaztunk a döntőre. Azóta minden évben próbálkozunk, de a végső megmérettetésre nem sikerült eljutnunk.

Ebben a tanévben is nagy lelkesedéssel és odaadással dolgoztunk a feladatokon, amik (mint mindig) nagyon sokrétűek voltak. Minden fordulóban volt madárismeret, terepi feladat, környezetvédelem, hagyományápolás, irodalom. Nagyon nagy segítségünkre volt az internet, rengeteg ismeretanyagot sikerült  innen begyűjteni. A 3 forduló pontszámai alapján már tudtuk, hogy tovább jutottunk, de nagy izgalommal vártuk a döntőre való meghívást. Május 29-30-án 5 csapat töltött el 2 vidám és igen kellemes napot Salgótarjánban és környékén.

Az ország minden területéről érkeztek gyerekek (Mohács, Veszprém, Kecskemét, Bánd), így nem csak  a tudásunk bővítésére, kirándulásra, de ismerkedésre is volt lehetőségünk.

Egy gyönyörű Gyermektáborban volt a szállásunk, de az első feladatlapot Eresztvényben egy „madárbarát kert”-ben töltöttük ki. Innen egy szép hegyi túrát tettünk, majd vacsoráig egy hatalmas játszótéren játszottunk. Este még egy program várt bennünket. Frics Gyula bácsi mesélt és vetített képeket a Karancs hegység és a környék nevezetességeiről és mutatott néhány ott talált régészeti  tárgyat. Érdekes volt a régi lőszereket, használati tárgyakat látni és a saját kezünkkel megfogni. Másnap Ismét Eresztvényben várt bennünket a reggeli és innen indultunk a Boszorkánykő és a Salgó vár megmászására. Nem csak „sima” túra volt, mert amit Zoli bácsi elmondott az út során, azt egy feladatlapban vissza is kérdezte ebéd előtt. Így alakult ki a végső pontszám a verseny végére.

A jól megérdemelt ebéd után volt az eredmény hirdetés. A mi csapatunk a 3. helyen végzett.

Vidáman és élményekkel gazdagon indultunk haza. Elhatároztuk, hogy jövőre ismét megpróbáljuk!