Karcagi Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola

Beszámoló a Lábnyom, lépés, taposás projekt megvalósításáról

A Karcagi Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola Kováts-Tehetségpontja, mely akkreditált kiváló tehetségpont, pályázatot nyújtott be a Nemzeti Tehetség Program keretében az Emberi Erőforrások Minisztériuma felhívására. A matematikai, a természettudományos, a technikai, digitális, valamint a szakmatanuláshoz szükséges kompetenciák erősítése a köznevelési intézményekben támogatására pályázatunk nyert, így 1 400 000,- Ft-tal gazdálkodhattunk a programunk megvalósítása során.

Pályázati azonosító: NTP-MTTD-16-0077. Projektünk címe: Lábnyom, lépés, taposás.

A részletes beszámoló ide kattintva olvasható

Diákönkormányzati nap és Horgászverseny a Téglagyári tavon

A Karcagi Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola Kiskulcsosi Általános Iskolai Tagintézményében 2017. június 15-én Diákönkormányzati Napot rendeztünk- két helyszínen.
Az egyik helyszín a téglagyári tó volt, ahová szüleikkel azok a tanulók mehettek, akik szeretnek horgászni.

Másik helyszín pedig az iskola volt, ahol a csapatok 8 állomásból álló feladatokban ügyeskedtek.  Az időjárás kedvezett a kültéri programoknak. Nagyon tetszett a diákoknak az activity, a célbadobás, a tekézés, a mocsárjárás, a találós kérdések, az ugrógumizás valamint a karikázós játék.

Örömmel kipróbálták a palackrúgást, a pincér játékot. Nagy összpontosítást igénylő feladat volt angolul kérdésekre válaszolni, valamint a madáretető játék. Alsó és felső tagozat, tanár és diák vidáman, összefogva, jókat nevetve töltötték el együtt a délelőttöt.

(A cikk folytatódik)

Országos idegen nyelvi mérés elemzése

Beíratkozás

Fizika+ verseny

Karácsonyi ajándékosztás

A Máltai Szeretetszolgálat ajándékát osztottuk szét a mai napon a Karcagi Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola általános iskolai tagintézményeiben.

Köszönet a támogatásért!

Nyomonkövetés

A Nemzeti köznevelésről szóló törvény 81. paragrafusa értelmében a középfokú iskola minden év október 31-éig értesíti az általános iskolát arról, hogy az ott végzett tanulók – a középfokú iskola első két évfolyamán – a tanítási év végén milyen tanulmányi eredményt értek el.

Az általános iskola ezeket az adatokat honlapján közzéteszi.

Iskolánk nyomonkövetési adatai itt tekinthetők meg.

Tehetségpályázat: Kerékpártúra a Kecskeri-tóhoz

A Víz-tükör projekt részeként a Földrajz körösök a Karcag határában elterülő tájvédelmi területről, a Kecskeri-tóról tanultak. Az elméleti alapozást személyes tapasztalatszerzés követte. Június 11-én, szombaton reggel kerékpárral indultunk neki az útnak. Szakmai vezetőnk Varga Petra édesapja, Varga Szabolcs volt. Beszélt a tó kialakulásáról, arról, hogy mesterségesen hozták létre a rizstermesztés érdekében. Megtudtuk mi a feladata a természetvédelemnek, milyen állatok, növények jellemzők erre a tájra.

A teljes cikk (PDF formátumban)

Tehetségpályázat: A Karcagi Kutatóintézetben

A Víz-tükör projektesek a DATE Karcagi Kutató Intézetében jártak. Dr. Kovács Györgyi és munkatársai mutatták be a meteorológiai állomást és a lizimétert.
A meteorológiai állomásnak fontos szerepe van a növénytermesztésben, hisz a mért adatok alapján határozzák meg például az öntözést. Az automata mérőállomás 0,1 mm érzékenységű billenő-edényes csapadékmérővel rendelkezik. Három ponton mér hőmérsékletet (10 cm mélyen, talajszinten, 2m magasan a levegőben. Az adatokat 10 percenként gyűjti, minimumot, maximumot és átlagot ad meg. A harmadik fontos elem a besugárzásmérő, mely a napfényes órák megállapításhoz van. A légnyomásmérő is 10 percenként mér, az antennája rádiótelefonos rendszeren keresztül küldi az adatokat Budapestre, az Országos Meteorológiai Állomásra, ahol 24 órás elemzést készítenek. Ezeket az elemzéseket hasznosítja a kutató.

A teljes cikk (PDF formátumban)

Tehetségpályázat: Vízminőség vizsgálata a Szentannai Középiskola laborjában

A Víz-tükör projekttel a karcagi Szentannai Sámuel középiskola laboratóriumában jártunk. Czinege Enikő tanárnő, laborvezető irányításával vízzel kapcsolatos méréseket végeztünk. Különféle helyekről származó vizek (csapvíz, kútvíz, árokvíz,…) ásványi anyagtartalmát, ph-értékét vizsgáltuk. Megállapítottuk, hogy a karcagi vízzel nincs gond, jó minőségű.

A teljes cikk (PDF formátumban)

Tehetségpályázat: Szilárd hulladék-feldolgozó

A Víz-tükör projekt résztvevői fél háromkor indultunk és kb. háromra oda is értünk a szilárd hulladék-feldolgozóhoz. Először a néni elmesélt pár dolgot a telepről pl.: hogy a beszállított hulladékból kézzel szétválogatják a lebomlókat. Ezután elindultunk a dombra és még azt elmondta, hogy a hulladékokat egy műanyaggal lefedett helyre teszik, hogy ne szennyezze a környezetet, ne folyjék le a talajba a káros anyag, ami tönkre tenné az ivóvizünket. Mikor felértünk a dombra, elég kellemetlen szag volt a levegőben, ami a metántól volt. A talajjal lefedett szemétből egy csövön vezetik ki a gázt, hogy ne gyulladjon be. A domb szélén láthattunk egy víztározót is, ez a csurgalék-tároló. A szemétből kifolyó lét ezekben a tárolókban párologtatják el.

A teljes cikk (PDF formátumban)

 

Tehetségpályázat: VÍZ-TÜKÖR projekt

Reflexiós levél

Szakmai tábor, Gyomaendrőd

A "VÍZ-TÜKÖR projekt" keretein belül tizenkilenc iskolatársammal, egy középiskolás mentorral és két nevelővel a Gyomaendrőd melletti Pájer-kempingben táboroztunk. Az üdülés célja az volt, hogy megismerjük a vizek, vízpartok élővilágát, növényzetét. A már magában is impozáns Körös partján fekvő fantasztikus kempingnél jobb helyszínt talán keresve se találhattunk volna erre a feladatra. Tulajdonképpen a közvetlen környezetünkben figyelhettük meg a Körös parti életközösségeket. Saját észleléseinket kiegészítették egy nagyon kedves biológia tanárnő által vezényelt növényvizsgálatok, mikroszkópos megfigyelések, és egy hosszabb túra a vidéken. Rengeteg élőlényt ismerhettünk meg tüzetesebben a táborban töltött idő alatt. Csak, hogy néhányat felsoroljak: fehérfűz, szomorúfűz, vadszőlő, nőszirom, tündérrózsa, farkasalma, feketenadálytő, kutyatej, különböző moszatok, zöld szemesostoros, és még sorolhatnám. A táborban töltött négy nap alatt összesen háromszor találkoztunk a tanárnővel. Az első alkalomkor (hétfőn) játékos, jó hangulatú feladatokkal hangolódtunk a Körös menti növények tanulmányozására. A második összejövetelen (kedden) már komolyabban foglalkoztunk a témával. Mikroszkóppal és egyéb műszerekkel vizsgáltuk meg a vízből vett mintákat. Az utolsó találkozásunkkor (szerdán) pedig egy kinek hosszabb, kinek rövidebb úton gyalogoltuk körbe az élőhelyet, és kutatómunkákat végeztünk. Úgy gondolom, hogy sok ismeretet szereztünk a "tanítások" alatt, és ha máshol nem, de biológia órákon még biztosan hasznát vehetjük majd a tanultaknak. Természetesen nem csak erről szólt ez a tábor. A tanulást különböző csapatépítő programok, és egy fantasztikusan megszervezett esti bátorságpróba is színesítette. Emellett szabad programot is kaptunk jócskán. Megmártóztunk a vízben, a kemping területén gyönyörűen kialakított strandröplabda és homokfoci pályákon számtalan izgalmas foci, illetve röpi meccset játszottunk, volt lehetőség pecázásra, és egy menő motorcsónakázáson is részt vettünk a Hármas-Körösön. Ha már Körös, akkor elmaradhatatlan a Szarvasi Arborétumban való gyaloglás, és a hajó túra a Katalin II.-n, a park naszádján. Mi sem felejtettük el ezt, és még egy élményt felírhattunk a már így is tömve lévő listánkra.

A teljes cikk (PDF formátumban)

 

Tehetségpályázat: A Duna partján

A Víz-tükör projekt résztvevői közül húszan Budapesten jártak 2016. június 16-án. A Dunához, a Duna partjához kötöttük a programjainkat. Jártunk a Nemzeti Színházban, ahol bepillanthattunk a kulisszák mögé, az Országház üléstermébe is bejutottunk. Először a 2-es villamosból, majd a sétahajóból megcsodáltuk a Duna két partját. Sétáltunk a parton. Lássuk, mit tanultunk?

Nemzeti Színház

A Víz-tükör projekt résztvevői közül húszan részt vehettünk egy budapesti tapasztalatszerző úton, melynek egyik állomása volt a Nemzeti Színház.
A budapesti Nemzeti Színház Budapest IX. kerületében található. Önálló épülete majd fél évszázaddal az első lebontása után, 2002. március 15-én nyitotta meg kapuit. A teátrum 2000. augusztus elsején, a Nemzeti Színház Rt. megalapításával jött létre.
Alapító okiratában rögzítette: „...a hagyományok folytatása során törekedni kíván arra, hogy a felépült új Nemzeti Színházban, az intézmény jelentőségéhez méltó módon becsülje meg a magyar és egyetemes drámairodalom, a színházművészet tolmácsolóit.” 

A színházi idegenvezető sok érdekességet mesélt, bevezetett bennünket pl. a nézőtérre, a színpadra, a jelmeztárba.
Röviden bemutatjuk, mit tanultunk az előzetes gyűjtőmunka során:

A teljes cikk (PDF formátumban)

Kunbarikum

Általános iskolai körzetek

Hit- és erkölcstan oktatás

Mobil planetáriumi előadás

A kisújszállási Móricz Zsigmond Református Kollégium, Gimnázium, Szakközépiskola és Általános Iskola által szervezett mobil planetáriumi előadásra 2015. november 20-án utaztunk 10 Kiskulcsosi és 12 Kováts-os diákkal. A csillagászati ismeretek élményszerű bemutatása (Naprendszerünk felépítése, az Univerzum) után Szabó Tamás igazgatóhelyettes vezetésével rövid látogatást tettünk a szertár-múzeumban.

(A cikk folytatódik)

Megújult a közétkeztetés

Ragadozómadár bemutatók

Intézményvezetői pályázat

Az Emberi Erőforrások Minisztere a "Közalkalmazottak jogállásáról szóló" 1992. évi XXXIII. törvény 20/A. § alapján pályázatot hirdet a Karcagi Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola Intézményvezető (magasabb vezető) beosztás ellátására.

A közalkalmazotti jogviszony időtartama:

határozatlan idejű közalkalmazotti jogviszony

Foglalkoztatás jellege:

Teljes munkaidő

A vezetői megbízás időtartama:

A vezetői megbízás határozott időre, 2015.08.16-2020.08.15-ig szól.

A munkavégzés helye:

Jász-Nagykun-Szolnok megye, 5300 Karcag, Kossuth tér 4.

(A cikk folytatódik)

Oldalak

Subscribe to RSS - Karcagi Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola