Karcagi Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola

Teljes játék arzenál a kötélpályától a 4XD moziig

A Karcagi Általános Iskola és AMI két általános iskolai tagintézménye két alkalommal három napot töltött a zalaszabari táborban, ahol a Zobori Élmény Park játékait próbálták ki, valamint fürdőztek Zalakaroson.

Az első csoportba elsősorban 5-6. évfolyamosok, a másodikba 7-8. évfolyamos diákok kerültek.

Nagy élmény és kihívás volt a hófánk, a csónakcsúszda, a csúszdaház különböző erősségű csúszdáinak kipróbálása, valamint a kötélpálya, a hullámvasút. A 4xD moziban több filmet is megnézhettek a bátrabbak, a merészebbek különböző szimulátorokkal küzdhettek meg, a harcias fiúk lézeres csatában próbálhatták ki magukat.

A természettudományos interaktív játszóház, a dodzsem, az állatsimogató ... már könnyű, lazító programnak számított.

A programot az MNB finanszírozta. Köszönet érte, valamint a kísérő pedagógusoknak, asszisztenseknek a munkájukért.

Lévainé Kovács Róza
       szervező    

Molnár Anna Matematika Emlékverseny Kiírás

Határtalanul! 2019 beszámoló

Az Idegen Nyelvi Mérés eredményei

Laptop a karácsonyfa alá

Ebben az évben is megajándékozta a Karcagi Tankerületi Központ az iskolái legjobb, legszorgalmasabb tanulóit.

A Karcagi Általános Iskola és AMI Kováts Mihály Általános Iskolai Tagintézményéből a 6. b osztályos Kerekes József Lajos vehette át az értékes jutalmat. Joci és családja nagyon örült a laptopnak.

A Kiskulcsosi Tagintézményből Zsákai Márk 6. osztályos tanuló érdemelte ki az ajándékot, vele örült osztályfőnöke, Jobbágy Gergő tanár úr.

Az Erkel Ferenc Tagintézményből Tótkomlósi Edina Eszter a csellótanszak 7. évfolyamosa, Urbánné Tóth Klára tanárnő tanítványa kapta a laptopot.

Biztos vagyok abban, hogy jó helyre kerültek a számítógépek! Gratulálok valamennyi elismerésben részesült tanulónknak, családjának és az értük, velük dolgozó pedagógusoknak!

Köszönjük Sági Istvánnak, a Karcagi Tankerületi Központ igazgatójának!

Lévainé Kovács Róza

intézményvezető-helyettes

Az Országos Idegen Nyelvi Mérés eredményei

Sajtóközlemény

Rajz- és tárgykészítő pályázat

A Kováts-os Gyermekekért Egyesület és a Karcagi Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola közös szervezésben zajlik a KUNBARIKUM projekt. Ennek részeként rajz- és tárgykészítő pályázatot hirdettünk. A Kazár Imréné és Ráczné Kovács Éva pedagógusok alkotta zsűrinek nagyon nehéz dolga volt. Igen sok és értékes alkotást kaptunk a két felhívásra. Köszönet az óvodáknak és az általános iskoláknak, hogy mozgósították a gyermekeket.

A május 26-i Diák birkafőző versenyen kiállítjuk a műveket és az eredményhirdetés is akkor lesz. Várjuk az érintetteket és az érdeklődőket a Ligeti sporttelepre. A díjkiosztó várhatóan 14.30-kor kezdődik.

(A cikk folytatódik)

Tehetségnap

Kárpát-medencei Tehetségnap volt Budapesten, a Szent Margit Gimnáziumban. A fiatal felfedezettek köszöntése, bemutatkozása, az életműdíjasok méltatása, a Magyar Tehetség Nagykövete címek átadása és a Tehetségpontok minősítésének lezárása, az elért szintnek megfelelő tábla kiosztása zajlott.

Akkreditált kiváló minősítését megőrizte a Karcagi Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola Kováts-Tehetségpontja.


 

Alapműveleti Matematikaverseny és Fizika+ verseny

PDF

A VIII. Fizika+ verseny díjazottjai:

Hely.

Név

Iskola

Pont

Felkészítő tanár

 

6. osztály

 

 

 

1.

Szabó Ábel

Biatorbágyi Általános Iskola

95

Márkusné Szanyi Rita

2.

Koleszár Álmos

Biatorbágyi Általános Iskola

90

Márkusné Szanyi Rita

3.

Berényi Marcell

Szolnoki Fiumei Úti Általános Iskola

85

Csákányi Györgyné

3.

Szabó Jázmin

Biatorbágyi Általános Iskola

85

Márkusné Szanyi Rita

 

7. osztály

 

 

 

1.

Bártfai Botond

Szolnok, Szegő Gábor Általános Iskola

120

Császárné Tóth Ildikó

1.

Deák Gergely

Szolnoki Fiumei Úti Általános Iskola

120

Csákányi Györgyné

2.

Pápai Olivér

Kisújszállás, Móricz Zsigmond Református Kollégium Arany János Általános Iskola

115

Mrenáné Gönczi Katalin

3.

Kiss Ábel

Szolnok, Szegő Gábor Általános Iskola

110

Császárné Tóth Ildikó

 

8. osztály

 

 

 

1.

Egyházi Hanna

Hatvan, Kossuth Lajos Általános Iskola

115

Kádár Emese

1.

Nagy Balázs Dániel

Ócsai Bolyai János Gimnázium

115

Inczeffyné Vigh Gyöngyi

2.

Kondákor Tamás

Aszódi Evangélikus Petőfi Gimnázium Általános Iskola és Koll

110

Osgyáni Zoltán

2.

Takács Levente László

Gödöllői Petőfi Sándor Általános Iskola

110

Zvara Szilvia

3.

Ember Zsófia

Szolnok, Kodály Zoltán Ének-zenei Általános Iskola és Tallinn AMI

107

Koczóné Vitek Erzsébet

 

Beiskolázás

Beszámoló a Lábnyom, lépés, taposás projekt megvalósításáról

A Karcagi Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola Kováts-Tehetségpontja, mely akkreditált kiváló tehetségpont, pályázatot nyújtott be a Nemzeti Tehetség Program keretében az Emberi Erőforrások Minisztériuma felhívására. A matematikai, a természettudományos, a technikai, digitális, valamint a szakmatanuláshoz szükséges kompetenciák erősítése a köznevelési intézményekben támogatására pályázatunk nyert, így 1 400 000,- Ft-tal gazdálkodhattunk a programunk megvalósítása során.

Pályázati azonosító: NTP-MTTD-16-0077. Projektünk címe: Lábnyom, lépés, taposás.

A részletes beszámoló ide kattintva olvasható

Diákönkormányzati nap és Horgászverseny a Téglagyári tavon

A Karcagi Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola Kiskulcsosi Általános Iskolai Tagintézményében 2017. június 15-én Diákönkormányzati Napot rendeztünk- két helyszínen.
Az egyik helyszín a téglagyári tó volt, ahová szüleikkel azok a tanulók mehettek, akik szeretnek horgászni.

Másik helyszín pedig az iskola volt, ahol a csapatok 8 állomásból álló feladatokban ügyeskedtek.  Az időjárás kedvezett a kültéri programoknak. Nagyon tetszett a diákoknak az activity, a célbadobás, a tekézés, a mocsárjárás, a találós kérdések, az ugrógumizás valamint a karikázós játék.

Örömmel kipróbálták a palackrúgást, a pincér játékot. Nagy összpontosítást igénylő feladat volt angolul kérdésekre válaszolni, valamint a madáretető játék. Alsó és felső tagozat, tanár és diák vidáman, összefogva, jókat nevetve töltötték el együtt a délelőttöt.

(A cikk folytatódik)

Országos idegen nyelvi mérés elemzése

Beíratkozás

Fizika+ verseny

Karácsonyi ajándékosztás

A Máltai Szeretetszolgálat ajándékát osztottuk szét a mai napon a Karcagi Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola általános iskolai tagintézményeiben.

Köszönet a támogatásért!

Nyomonkövetés

A Nemzeti köznevelésről szóló törvény 81. paragrafusa értelmében a középfokú iskola minden év október 31-éig értesíti az általános iskolát arról, hogy az ott végzett tanulók – a középfokú iskola első két évfolyamán – a tanítási év végén milyen tanulmányi eredményt értek el.

Az általános iskola ezeket az adatokat honlapján közzéteszi.

Iskolánk nyomonkövetési adatai itt tekinthetők meg.

Tehetségpályázat: Kerékpártúra a Kecskeri-tóhoz

A Víz-tükör projekt részeként a Földrajz körösök a Karcag határában elterülő tájvédelmi területről, a Kecskeri-tóról tanultak. Az elméleti alapozást személyes tapasztalatszerzés követte. Június 11-én, szombaton reggel kerékpárral indultunk neki az útnak. Szakmai vezetőnk Varga Petra édesapja, Varga Szabolcs volt. Beszélt a tó kialakulásáról, arról, hogy mesterségesen hozták létre a rizstermesztés érdekében. Megtudtuk mi a feladata a természetvédelemnek, milyen állatok, növények jellemzők erre a tájra.

A teljes cikk (PDF formátumban)

Tehetségpályázat: A Karcagi Kutatóintézetben

A Víz-tükör projektesek a DATE Karcagi Kutató Intézetében jártak. Dr. Kovács Györgyi és munkatársai mutatták be a meteorológiai állomást és a lizimétert.
A meteorológiai állomásnak fontos szerepe van a növénytermesztésben, hisz a mért adatok alapján határozzák meg például az öntözést. Az automata mérőállomás 0,1 mm érzékenységű billenő-edényes csapadékmérővel rendelkezik. Három ponton mér hőmérsékletet (10 cm mélyen, talajszinten, 2m magasan a levegőben. Az adatokat 10 percenként gyűjti, minimumot, maximumot és átlagot ad meg. A harmadik fontos elem a besugárzásmérő, mely a napfényes órák megállapításhoz van. A légnyomásmérő is 10 percenként mér, az antennája rádiótelefonos rendszeren keresztül küldi az adatokat Budapestre, az Országos Meteorológiai Állomásra, ahol 24 órás elemzést készítenek. Ezeket az elemzéseket hasznosítja a kutató.

A teljes cikk (PDF formátumban)

Oldalak

Subscribe to RSS - Karcagi Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola