Karcagi Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola

Sajtóközlemény

Rajz- és tárgykészítő pályázat

A Kováts-os Gyermekekért Egyesület és a Karcagi Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola közös szervezésben zajlik a KUNBARIKUM projekt. Ennek részeként rajz- és tárgykészítő pályázatot hirdettünk. A Kazár Imréné és Ráczné Kovács Éva pedagógusok alkotta zsűrinek nagyon nehéz dolga volt. Igen sok és értékes alkotást kaptunk a két felhívásra. Köszönet az óvodáknak és az általános iskoláknak, hogy mozgósították a gyermekeket.

A május 26-i Diák birkafőző versenyen kiállítjuk a műveket és az eredményhirdetés is akkor lesz. Várjuk az érintetteket és az érdeklődőket a Ligeti sporttelepre. A díjkiosztó várhatóan 14.30-kor kezdődik.

(A cikk folytatódik)

Tehetségnap

Kárpát-medencei Tehetségnap volt Budapesten, a Szent Margit Gimnáziumban. A fiatal felfedezettek köszöntése, bemutatkozása, az életműdíjasok méltatása, a Magyar Tehetség Nagykövete címek átadása és a Tehetségpontok minősítésének lezárása, az elért szintnek megfelelő tábla kiosztása zajlott.

Akkreditált kiváló minősítését megőrizte a Karcagi Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola Kováts-Tehetségpontja.


 

Alapműveleti Matematikaverseny és Fizika+ verseny

PDF

A VIII. Fizika+ verseny díjazottjai:

Hely.

Név

Iskola

Pont

Felkészítő tanár

 

6. osztály

 

 

 

1.

Szabó Ábel

Biatorbágyi Általános Iskola

95

Márkusné Szanyi Rita

2.

Koleszár Álmos

Biatorbágyi Általános Iskola

90

Márkusné Szanyi Rita

3.

Berényi Marcell

Szolnoki Fiumei Úti Általános Iskola

85

Csákányi Györgyné

3.

Szabó Jázmin

Biatorbágyi Általános Iskola

85

Márkusné Szanyi Rita

 

7. osztály

 

 

 

1.

Bártfai Botond

Szolnok, Szegő Gábor Általános Iskola

120

Császárné Tóth Ildikó

1.

Deák Gergely

Szolnoki Fiumei Úti Általános Iskola

120

Csákányi Györgyné

2.

Pápai Olivér

Kisújszállás, Móricz Zsigmond Református Kollégium Arany János Általános Iskola

115

Mrenáné Gönczi Katalin

3.

Kiss Ábel

Szolnok, Szegő Gábor Általános Iskola

110

Császárné Tóth Ildikó

 

8. osztály

 

 

 

1.

Egyházi Hanna

Hatvan, Kossuth Lajos Általános Iskola

115

Kádár Emese

1.

Nagy Balázs Dániel

Ócsai Bolyai János Gimnázium

115

Inczeffyné Vigh Gyöngyi

2.

Kondákor Tamás

Aszódi Evangélikus Petőfi Gimnázium Általános Iskola és Koll

110

Osgyáni Zoltán

2.

Takács Levente László

Gödöllői Petőfi Sándor Általános Iskola

110

Zvara Szilvia

3.

Ember Zsófia

Szolnok, Kodály Zoltán Ének-zenei Általános Iskola és Tallinn AMI

107

Koczóné Vitek Erzsébet

 

Beiskolázás

Beszámoló a Lábnyom, lépés, taposás projekt megvalósításáról

A Karcagi Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola Kováts-Tehetségpontja, mely akkreditált kiváló tehetségpont, pályázatot nyújtott be a Nemzeti Tehetség Program keretében az Emberi Erőforrások Minisztériuma felhívására. A matematikai, a természettudományos, a technikai, digitális, valamint a szakmatanuláshoz szükséges kompetenciák erősítése a köznevelési intézményekben támogatására pályázatunk nyert, így 1 400 000,- Ft-tal gazdálkodhattunk a programunk megvalósítása során.

Pályázati azonosító: NTP-MTTD-16-0077. Projektünk címe: Lábnyom, lépés, taposás.

A részletes beszámoló ide kattintva olvasható

Diákönkormányzati nap és Horgászverseny a Téglagyári tavon

A Karcagi Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola Kiskulcsosi Általános Iskolai Tagintézményében 2017. június 15-én Diákönkormányzati Napot rendeztünk- két helyszínen.
Az egyik helyszín a téglagyári tó volt, ahová szüleikkel azok a tanulók mehettek, akik szeretnek horgászni.

Másik helyszín pedig az iskola volt, ahol a csapatok 8 állomásból álló feladatokban ügyeskedtek.  Az időjárás kedvezett a kültéri programoknak. Nagyon tetszett a diákoknak az activity, a célbadobás, a tekézés, a mocsárjárás, a találós kérdések, az ugrógumizás valamint a karikázós játék.

Örömmel kipróbálták a palackrúgást, a pincér játékot. Nagy összpontosítást igénylő feladat volt angolul kérdésekre válaszolni, valamint a madáretető játék. Alsó és felső tagozat, tanár és diák vidáman, összefogva, jókat nevetve töltötték el együtt a délelőttöt.

(A cikk folytatódik)

Országos idegen nyelvi mérés elemzése

Beíratkozás

Fizika+ verseny

Karácsonyi ajándékosztás

A Máltai Szeretetszolgálat ajándékát osztottuk szét a mai napon a Karcagi Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola általános iskolai tagintézményeiben.

Köszönet a támogatásért!

Nyomonkövetés

A Nemzeti köznevelésről szóló törvény 81. paragrafusa értelmében a középfokú iskola minden év október 31-éig értesíti az általános iskolát arról, hogy az ott végzett tanulók – a középfokú iskola első két évfolyamán – a tanítási év végén milyen tanulmányi eredményt értek el.

Az általános iskola ezeket az adatokat honlapján közzéteszi.

Iskolánk nyomonkövetési adatai itt tekinthetők meg.

Tehetségpályázat: Kerékpártúra a Kecskeri-tóhoz

A Víz-tükör projekt részeként a Földrajz körösök a Karcag határában elterülő tájvédelmi területről, a Kecskeri-tóról tanultak. Az elméleti alapozást személyes tapasztalatszerzés követte. Június 11-én, szombaton reggel kerékpárral indultunk neki az útnak. Szakmai vezetőnk Varga Petra édesapja, Varga Szabolcs volt. Beszélt a tó kialakulásáról, arról, hogy mesterségesen hozták létre a rizstermesztés érdekében. Megtudtuk mi a feladata a természetvédelemnek, milyen állatok, növények jellemzők erre a tájra.

A teljes cikk (PDF formátumban)

Tehetségpályázat: A Karcagi Kutatóintézetben

A Víz-tükör projektesek a DATE Karcagi Kutató Intézetében jártak. Dr. Kovács Györgyi és munkatársai mutatták be a meteorológiai állomást és a lizimétert.
A meteorológiai állomásnak fontos szerepe van a növénytermesztésben, hisz a mért adatok alapján határozzák meg például az öntözést. Az automata mérőállomás 0,1 mm érzékenységű billenő-edényes csapadékmérővel rendelkezik. Három ponton mér hőmérsékletet (10 cm mélyen, talajszinten, 2m magasan a levegőben. Az adatokat 10 percenként gyűjti, minimumot, maximumot és átlagot ad meg. A harmadik fontos elem a besugárzásmérő, mely a napfényes órák megállapításhoz van. A légnyomásmérő is 10 percenként mér, az antennája rádiótelefonos rendszeren keresztül küldi az adatokat Budapestre, az Országos Meteorológiai Állomásra, ahol 24 órás elemzést készítenek. Ezeket az elemzéseket hasznosítja a kutató.

A teljes cikk (PDF formátumban)

Tehetségpályázat: Vízminőség vizsgálata a Szentannai Középiskola laborjában

A Víz-tükör projekttel a karcagi Szentannai Sámuel középiskola laboratóriumában jártunk. Czinege Enikő tanárnő, laborvezető irányításával vízzel kapcsolatos méréseket végeztünk. Különféle helyekről származó vizek (csapvíz, kútvíz, árokvíz,…) ásványi anyagtartalmát, ph-értékét vizsgáltuk. Megállapítottuk, hogy a karcagi vízzel nincs gond, jó minőségű.

A teljes cikk (PDF formátumban)

Tehetségpályázat: Szilárd hulladék-feldolgozó

A Víz-tükör projekt résztvevői fél háromkor indultunk és kb. háromra oda is értünk a szilárd hulladék-feldolgozóhoz. Először a néni elmesélt pár dolgot a telepről pl.: hogy a beszállított hulladékból kézzel szétválogatják a lebomlókat. Ezután elindultunk a dombra és még azt elmondta, hogy a hulladékokat egy műanyaggal lefedett helyre teszik, hogy ne szennyezze a környezetet, ne folyjék le a talajba a káros anyag, ami tönkre tenné az ivóvizünket. Mikor felértünk a dombra, elég kellemetlen szag volt a levegőben, ami a metántól volt. A talajjal lefedett szemétből egy csövön vezetik ki a gázt, hogy ne gyulladjon be. A domb szélén láthattunk egy víztározót is, ez a csurgalék-tároló. A szemétből kifolyó lét ezekben a tárolókban párologtatják el.

A teljes cikk (PDF formátumban)

 

Tehetségpályázat: VÍZ-TÜKÖR projekt

Reflexiós levél

Szakmai tábor, Gyomaendrőd

A "VÍZ-TÜKÖR projekt" keretein belül tizenkilenc iskolatársammal, egy középiskolás mentorral és két nevelővel a Gyomaendrőd melletti Pájer-kempingben táboroztunk. Az üdülés célja az volt, hogy megismerjük a vizek, vízpartok élővilágát, növényzetét. A már magában is impozáns Körös partján fekvő fantasztikus kempingnél jobb helyszínt talán keresve se találhattunk volna erre a feladatra. Tulajdonképpen a közvetlen környezetünkben figyelhettük meg a Körös parti életközösségeket. Saját észleléseinket kiegészítették egy nagyon kedves biológia tanárnő által vezényelt növényvizsgálatok, mikroszkópos megfigyelések, és egy hosszabb túra a vidéken. Rengeteg élőlényt ismerhettünk meg tüzetesebben a táborban töltött idő alatt. Csak, hogy néhányat felsoroljak: fehérfűz, szomorúfűz, vadszőlő, nőszirom, tündérrózsa, farkasalma, feketenadálytő, kutyatej, különböző moszatok, zöld szemesostoros, és még sorolhatnám. A táborban töltött négy nap alatt összesen háromszor találkoztunk a tanárnővel. Az első alkalomkor (hétfőn) játékos, jó hangulatú feladatokkal hangolódtunk a Körös menti növények tanulmányozására. A második összejövetelen (kedden) már komolyabban foglalkoztunk a témával. Mikroszkóppal és egyéb műszerekkel vizsgáltuk meg a vízből vett mintákat. Az utolsó találkozásunkkor (szerdán) pedig egy kinek hosszabb, kinek rövidebb úton gyalogoltuk körbe az élőhelyet, és kutatómunkákat végeztünk. Úgy gondolom, hogy sok ismeretet szereztünk a "tanítások" alatt, és ha máshol nem, de biológia órákon még biztosan hasznát vehetjük majd a tanultaknak. Természetesen nem csak erről szólt ez a tábor. A tanulást különböző csapatépítő programok, és egy fantasztikusan megszervezett esti bátorságpróba is színesítette. Emellett szabad programot is kaptunk jócskán. Megmártóztunk a vízben, a kemping területén gyönyörűen kialakított strandröplabda és homokfoci pályákon számtalan izgalmas foci, illetve röpi meccset játszottunk, volt lehetőség pecázásra, és egy menő motorcsónakázáson is részt vettünk a Hármas-Körösön. Ha már Körös, akkor elmaradhatatlan a Szarvasi Arborétumban való gyaloglás, és a hajó túra a Katalin II.-n, a park naszádján. Mi sem felejtettük el ezt, és még egy élményt felírhattunk a már így is tömve lévő listánkra.

A teljes cikk (PDF formátumban)

 

Tehetségpályázat: A Duna partján

A Víz-tükör projekt résztvevői közül húszan Budapesten jártak 2016. június 16-án. A Dunához, a Duna partjához kötöttük a programjainkat. Jártunk a Nemzeti Színházban, ahol bepillanthattunk a kulisszák mögé, az Országház üléstermébe is bejutottunk. Először a 2-es villamosból, majd a sétahajóból megcsodáltuk a Duna két partját. Sétáltunk a parton. Lássuk, mit tanultunk?

Nemzeti Színház

A Víz-tükör projekt résztvevői közül húszan részt vehettünk egy budapesti tapasztalatszerző úton, melynek egyik állomása volt a Nemzeti Színház.
A budapesti Nemzeti Színház Budapest IX. kerületében található. Önálló épülete majd fél évszázaddal az első lebontása után, 2002. március 15-én nyitotta meg kapuit. A teátrum 2000. augusztus elsején, a Nemzeti Színház Rt. megalapításával jött létre.
Alapító okiratában rögzítette: „...a hagyományok folytatása során törekedni kíván arra, hogy a felépült új Nemzeti Színházban, az intézmény jelentőségéhez méltó módon becsülje meg a magyar és egyetemes drámairodalom, a színházművészet tolmácsolóit.” 

A színházi idegenvezető sok érdekességet mesélt, bevezetett bennünket pl. a nézőtérre, a színpadra, a jelmeztárba.
Röviden bemutatjuk, mit tanultunk az előzetes gyűjtőmunka során:

A teljes cikk (PDF formátumban)

Kunbarikum

Általános iskolai körzetek

Oldalak

Subscribe to RSS - Karcagi Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola