április 2015

Húsvéti Játszóház

Tagintézményünk alsós munkaközösségének kiemelt rendezvényei között kap helyet a Húsvéti Játszóház, melyet idén 2015. március 31-én rendeztünk meg. Rendezvényünkre meghívtuk az óvodásokat is. Nagy örömünkre szolgált, hogy a Csokonai úti óvodából két óvó néni vezetésével mintegy 20 óvodás látogatott el hozzánk.

Rendezvényünk célja, hogy megismertessük az érdeklődőkkel annak a változatos, sokrétű munkának egy szeletét, melyet a tanítási órákon kívül végzünk tanítványainkkal.

Ezen a délutánon a gyerekek csoportokban dolgozhattak, és végeztek különböző kézműves tevékenységet a közelgő Húsvét jegyében. A munka a tanító nénik vezetésével folyt. Készültek itt nyuszi bábok, különböző asztali díszek, tojástartók, ültető kártyák és hűtőmágnesek is. A hagyományőrzés jegyében a legügyesebbek húsvéti tojást díszítettek írókázással.

Munkánkat segítették lelkes önkéntesek, akik iskolánk felső tagozatos tanulóiból álltak, valamint néhány középiskolás is itt teljesíthette közösségi szolgálatának egy részét.
Az elkészült munkáinkból ünnepi Húsvéti asztalt terítettünk, melyről nem hiányozhatott a nyuszis kalács sem, ügyes kezű tanító nénik keze munkájának köszönhetően. 

Ha Húsvét, akkor természetesen locsolkodás is. Az alsós tanulóink egy csoportja a délután befejezéseként az ünnepi asztal körül énekes, táncos, húsvéti népszokást felelevenítő szerepjátékot mutatott be, melynek során a fiúk locsolkodtak, a lányok pedig az délután készült tojással kedveskedtek a locsolóknak.

A délután hamar elröppent. Nagyon jól éreztük magunkat. Örültünk, hogy az óvodások is bekapcsolódtak a munkába. Természetesen a legnagyobb sikert körükben a nyuszi simogató jelentette, ahol élő nyuszit lehetett kézbe venni és simogatni. A rendezvényről TV felvétel is készült.

Köszönjük Kiss-Pálné Czinege Anikó ötletgazda munkáját, hiszen oroszlánrésze volt abban, hogy a délután létrejöjjön. Köszönjük a lelkes tanító néniknek és gyerekeknek, hogy bekapcsolódtak a délután munkájába. Természetesen köszönjük a szülőknek, hogy érdeklődnek munkánk iránt és részt vettek rendezvényünkön. Ezúton köszönjük a Kováts-os Gyermekekért Közhasznú Egyesület anyagi támogatását.

Az alsós munkaközösség nevében: Magyar Sándorné munkaközösség vezető

 

Alapműveleti Matematikaverseny JNSZ megyei döntőjének díjkiosztója

Helyszíne: Karcagi Általános Iskola és AMI Kováts Mihály Általános Iskolai Tagintézménye, Karcag, Kálvin u. 9.
Ideje: 2015. április 29. (szerda) 15 óra (gyülekező 14.30-tól)

Meghívott versenyzők és felkészítő nevelők:

 

Karcagi Általános Iskola és AMI Györffy István Általános Iskolai Tagintézménye

Tanuló neve

Évfolyama

Felkészítő nevelője

Gerák Hanna

4

Borsosné Herczegh Judit

Kovács Márton

4

Borsosné Herczegh Judit

Kun László Ákos

5

Pardy Károlyné

 

 

 

 

Karcagi Általános Iskola és AMI Kiskulcsosi Általános Iskolai Tagintézménye

Tanuló neve

Évfolyama

Felkészítő nevelője

Lukács Gábor

5

dr. Király Józsefné

Csiki Patrícia

6

Futóné Szabó Margit

Széchenyi Körúti Általános Iskola, Sportiskola és AMI

Tanuló neve

Évfolyama

Felkészítő nevelője

Vágó Tibor

5

Fűzfői Szilvia, Páll Csaba

 

Karcagi Nagykun Református Általános Iskola

Tanuló neve

Évfolyama

Felkészítő nevelője

Kiss Soma

4

Soósné Balajti Gabriella

Varga Lajos

4

Soósné Balajti Gabriella

Szabó Éva Mária

5

Tóthné Szucsáki Hajnal

Vinis Dóra

5

Tóthné Szucsáki Hajnal

Ferenczi József

6

Nagy Péter

Szentesi Tibor

6

Nagy Péter

Csizmadia Csilla

7

Tóthné Szucsáki Hajnal

Csontos György

7

Tóthné Szucsáki Hajnal

Mészáros Lilla Glória

7

Tóthné Szucsáki Hajnal

Tóth Gergely

8

Tóthné Szucsáki Hajnal

Vatai Viktória

8

Tóthné Szucsáki Hajnal

Vinis Máté

8

Tóthné Szucsáki Hajnal

 

Szászbereki Kolping Katolikus Általános Iskola

Tanuló neve

Évfolyama

Felkészítő nevelője

Zsótér Laura

8

Kovács Krisztina

Kossuth Lajos Baptista Általános Iskola, Pedagógiai Szakszolgálat és Kollégium

Tanuló neve

Évfolyama

Felkészítő nevelője

Méri Marcell

8

Fazekas Irén

 

Petőfi Sándor Általános Iskola

Tanuló neve

Évfolyama

Felkészítő nevelője

Bognár Vanessza

6

Pozsonyiné Vad Ilona

Gulyás Anna

6

Pozsonyiné Vad Ilona

Bognár Ádám

8

Bedőné Homoki Márta

 

Karcagi Általános Iskola és AMI Kováts Mihály Általános Iskolai Tagintézménye

Tanuló neve

Évfolyama

Felkészítő nevelője

Darók Illés Dávid

7

Antalócziné Balog Ágnes

 

Szolnoki Kőrösi Csoma Sándor Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola

Tanuló neve

Évfolyama

Felkészítő nevelője

Sándor Balázs

4

Takóné Gáspár Emília

Kovács Gábor

7

Héreginé Molnár Emese

Székelyhidi Klára

7

Héreginé Molnár Emese

 

 

Mezőtúri Református Kollégium, Gimnázium, Szakközépiskola, Általános Iskola és Óvoda

Tanuló neve

Évfolyama

Felkészítő nevelője

Adamcsik Hanna

6

Iványiné Kecső Éva

 

Szandaszőlősi Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola

Tanuló neve

Évfolyama

Felkészítő nevelője

Radócz István

5

Tóthné Kálmán Mária

 

Szegő Gábor Általános Iskola

Tanuló neve

Évfolyama

Felkészítő nevelője

Majzik Péter 4 Fazekas Aranka

 

 Lévainé Kovács Róza
szervező, megyei koordinátor

Családi Nap

2015. április 10-én a Családi napon gyönyörű napos idő köszöntötte a Kiskulcsosi diákokat és szüleiket. Rubik-kocka bemutatóval kezdődött a reggel. Györfi Mihály 2. osztályos tanuló, Németh Klaudia volt Kiskulcsosi diák és Kovács Endre szenzációs kirakását láthatta a közönség. Vastapssal jutalmazták a tanulók a különleges „kockaforgatókat”.

Ezután kvíz kérdésekkel és közös versmondással megemlékeztünk a Költészet napjáról. Majd futással és együttes bemelegítő tornával készültünk a 8 állomásból álló versengésekre. Nagy örömünkre szolgált, hogy a kedves szülők, testvérek, rokonok is bekapcsolódtak a feladatok végrehajtásába.

Nagyon tetszett a diákoknak a zsákban futás, az akadálypálya és a spagetti játék. Örömmel sántikáltak a mocsárban, majd labdatekéztek és a fej vagy írás játékot is kipróbálták. Nagy összpontosítást igényelt a labdautaztató játék, melynél a csatakiáltásoktól volt hangos a focipálya. Alsó és felső tagozat, tanár és diák, apa és anya vidáman, összefogva, jókat nevetve töltötték el együtt a családi délelőttöt.

A végeredmény a következő lett:

I.hely:   7.osztály

II.hely:  8.osztály     

III.hely:  6.osztály                                 
                                    
Gratulálunk!             

Veres Henrietta Katalin    
Dök segítő pedagógus

 

Kováts Mihály emlékváltó

A Kováts Mihály Tagintézmény az iskola névadójának tiszteletére a Kováts Mihály Emléknapok keretében váltófutóversenyt szervez.

A verseny ideje: 2015. május 12. 14.30 óra

Gyülekező: az iskola aulájában 14.15-kor

A verseny célja:

  • Méltó megemlékezés a névadó tiszteletére.                            
  • Versenyzési lehetőség biztosítása a tanulók részére.

A verseny helyszíne: az iskola előtti Múzeum Park.

Egyéb: a versenyen egy fő kb. 600 m-t (2 kör) fut.

A nemek sorrendje: fiú-lány-fiú-lány-fiú-lány

Díjazás: a győztes csapat elnyeri a Kováts Mihály vándorserleget. Valamennyi csapat oklevelet kap.

Eredményhirdetés: az iskola előtti Kováts Mihály emléktábla előtt.

Nevezés: 2015. május 08-ig írásban személyesen, vagy a KÁIAMI Kováts Mihály Általános Iskolai Tagintézménye (5300 Karcag, Kálvin u. 9.) címre, vagy a kovats@altisk-karcag.hu e-mailcímre.

Testnevelés munkacsoport

VI. Roma projekt hangszerbemutatóval

Az Erkel Ferenc Alapfokú Művészeti Iskolai Tagintézmény tanárai 2015. április 9-én ellátogattak az Arany János Általános Iskolába, ahol a VI. Roma projekt keretében hangszerbemutatót tartottak. A gyerekek megismerkedhettek a különböző furulyákkal, a trombitával – ez utóbbit Kabai Sándor növendékünk szólaltatta meg. A vonós hangszercsalád mellett a különböző ütős hangszerek is bemutatásra kerültek. Nagy sikert aratott a gyerekek körében a közös éneklés, melyet ők maguk kísérhettek hangszerekkel. A program végén együtt adtuk elő a Cigány himnuszt, mely szép zárása volt ennek a jó hangulatú rendezvénynek.

Soós Pálné

Happy-hét

Happy–hét programok:

1.  Vízizsaru szolgálat.

A vízizsaruk minden szünetben figyelmeztették a gyerekeket a vízfogyasztásra. Felmérték, hogy ki az, aki cukros üdítőt hozott.

2.  Víz szó kirakása gyerekek segítségével.

Nagyon izgatottan várták a gyerekek, hogy részesei lehessenek ennek a programnak. Többen kék felsőben jöttek.

3.  Rajzpályázatot hirdettünk. A legszebb munkákból kiállítást szerveztünk. Rengeteg munka érkezett.

4.  Több osztály is feladatlapokat oldott meg a Happy-héttel kapcsolatban.

5.  Nagy sikert aratott a Most mutasd meg! nevű játék. Némán elmutogatták a társaiknak a kapott kifejezést, melyek a víz fogyasztásával kapcsolatosak voltak.

6.  Ellátogattunk a víztoronyhoz és beszélgettünk róla, hogy miért is kell a városnak. Körbejártuk, megcsodáltuk.

7.  Kékre festettük a tenyerünket és azzal festettünk vízcseppeket.

8.  Tartottunk az udvaron  „vízi aerobic-ot”

Nagyon élvezték a gyerekek a közös tornát.  Utána jó nagyot ittunk az ivó kutakból.

9.  Készítettünk poháralátétet. Egyedi díszítéssel.

10.  Kérdőíveket töltöttünk ki, hogy ki miből mennyit iszik.

11.   Csak ittuk és ittuk a vizet.

12. A hét zárásaként délután rendeztünk egy ügyességi versenyt. A gyerekek talán ezt élvezték a legjobban. Többféle versenyfeladat volt. Pl.: Vízzel való futás, kanállal hordd át a vizet!, ronggyal vidd a vizet!, Vízzel való egyensúlyozás…

A nyertes csapat kapott 2 üveg ásványvizet, amit a játék után rögtön el is fogyasztottak. A 2. helyezett pedig egy üveg ásványvizet kapott.

A gyerekek nagyon jól érezték magukat a hét során. Sikerült felhívni a figyelmüket a vízfogyasztás fontosságára. Úgy érzem sikeresen zártuk a programot.

 

Helyesírási verseny

A Karcagi Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola Kováts Mihály Általános Iskolai Tagintézménye január 28-án 3. alkalommal szervezte meg a Városi Helyesírási versenyt és ÖKO-tárgy készítő kiállítást. Ez utóbbi pályázati felhívásra kb. 90 ötletes munka érkezett, főként parafából. A helyesírásban jeleskedő 2-3-4. évfolyamos diákok is szép számmal voltak, negyven fő nevezett.

 

Bolondos Nap

Április elseje a bolondság, a tréfálkozás, a jókedvű átverések napja. Ilyenkor sok minden megengedhető. A viccesebb kedvűek „rettegésben” tartják embertársaikat beugratásaikkal.
Az ötletes tréfákon azonban nem illik megsértődni, mert a jól irányzott poénok frissítően hatnak az emberre.

Ezen a tavaszi szünet előtti napon a Kiskulcsosi Tagintézmény nevetéstől, kacagástól volt hangos. Volt, aki pizsamában, strand papucsban, gumicsizmában érkezett az iskolába.
Ugyanis a diákönkormányzat meghirdette a legtréfásabb osztály versenyét, melyen minél viccesebben kellett az osztályközösségeknek beöltözni. Ezen kívül verset, viccet kellett elmondani, de lehetett énekelni is.

Voltak, akik csipesszel díszítették magukat, mások fordítva vették fel a pulóvert és a hátitáskát. A „parasztnak” öltözött osztály vödörrel, lapáttal felfegyverkezve érkezett.

A zsűri a tanulókat a következőképpen jutalmazta:
Alsó tagozat                                                   Felső tagozat
I.hely 2.osztály                                               I.hely 7.osztály
II. hely 4.osztály                                            II.hely 8.osztály
III.hely 1.osztály                                            III. hely 6.osztály
IV.hely 3.osztály                                            IV.hely 5.osztály

Gratulálunk az osztályoknak és a pedagógusoknak!             

Veres Henrietta Katalin    
Dök segítő pedagógus

 

A Magyar Kultúra napja

„Csak anyanyelvemen lehetek igazán én.” Kosztolányi Dezső szavait mélyen átérezve szavaltak a Kováts Mihály Tagiskola lelkes diákjai kis fellépésükön, melyet a Magyar Kultúra napján adtak elő, azon a napon, mely méltán nyerte el létjogosultságát 1989-ben. A szavalatok mellett elhangzottak saját gondolataik is, melyek az anyanyelv iránti tiszteletükről, alázatukról tettek tanúbizonyságot:  

„Én nagyon szeretem és tisztelem az anyanyelvemet. A mi nyelvünk a legeslegszebb a világon, és én is ezen a nyelven beszélek, beszéltem és fogok beszélni, amíg csak élek.” Múltunk, jelenünk, jövőnk, gyökereink és hagyományaink a nyelvben élnek tovább. Az egyetlen, amit bizton átörökíthetünk. Iskolánk egyik öntudatos magyar diákja ekképp fogalmazta meg a jövőről, a nyelvről alkotott gondolatait: „Az én anyanyelvem az én múltam. Az én jövőm is ebben a nyelvben van, ebben az országban. Nem akarok más állam polgára lenni, csak magyar.”

Az évfordulón egy új kezdeményezés indult el Együtt szaval a nemzet címmel, melynek célja, hagyományaink ápolása, nemzeti öntudatunk erősítése, de egyben az összetartozás jelképe is. Világszerte csatlakoztak a Himnuszt és a Szózatot szavaló diákok, csoportok, iskolák, melyből mi sem maradhattunk ki. Külön dicséretet érdemelnek ötödikes tanulóink, akik kellő alázattal tettek eleget a kihívásnak. Kicsik és nagyok együtt szavalták a magyarságunk ékes bizonyítékaként szolgáló, dicső múltunkat megszólaltató és jövőnket rejtő költeményeket.

Tavaszi zsongás – Legyen ez egy JOBb nap!

Happy-hét

Március 22-e nagyszerű alkalmat teremt arra, hogy végiggondoljuk, értékeljük, mit is jelent számunkra a víz. Ezen alkalom kapcsán került megszervezésre a Kováts Mihály Tagiskolában a Happy-hét, mely a víz fogyasztásának népszerűsítésére, a vízkészletünk megbecsülése iránti igény kialakítására irányult.

Tantárgyi kereteken belül igyekeztünk a vizet központi fogalommá tenni a tanórákon. Informatika foglalkozásokon interaktív játékokat végeztek a gyerekek, természetismeret órán előtérbe került a víz emberi szervezetben való jelentősége, a természetbeni körforgásának jelensége, annak szükségessége. Kötött és kötetlen foglalkozásokon beszélgettünk a vízről, az emberi szervezet vízháztartásáról, a víz hasznosságáról és szükségességéről, elképzeltük, milyen volna az élet víz nélkül.

Törekvésünk, miszerint óvnunk kell a vizeinket, gazdaságosan használni, eredményesnek bizonyult, hisz mind a rajzpályázatra készült művek, mind az esszéjellegű fogalmazások arról tesznek tanúbizonyságot, hogy gyermekeink tudatos vízhasználók. Projektünk csúcspontja március 26-ára datálható, amikor is tanítványaink, alsó és felső tagozatosok egyaránt, megelevenítették a VÍZ szót, az alkalomhoz illően kékbe öltözködve. Ugyancsak ezen a napon határozott és tettre kész vízirendőreink járták az iskolát azt ellenőrizve, hogy melyik osztály milyen arányban fogyaszt vizet. Az alsósok nagyon jól vizsgáztak, a felsősök közül az 5/b osztály vitte a pálmát.

„Se ízed nincs, se zamatod, nem lehet meghatározni téged, megízlelnek, anélkül, hogy megismernének. Nem szükséges vagy az életben: maga az élet vagy.” Saint-Exupery szavai maradéktalanul rávilágítanak arra, hogy víz nélkül nincs élet, nekünk embereknek állandó feladatunk megőrizni vizeink tisztaságát, tudatosan használni a rendelkezésünkre álló vízkészletet. Ennek a felelősségnek a magját sikerült elültetnünk tanítványaink gondolatvilágában, értékrendszerében, hogy a jövő nemzedékének ugyanezt át tudják örökíteni.

Torkos Carmen

 

Oldalak